tisdag 18 februari 2014

Hoppla vad dagarna gick fort...






Några mobil bilder från förra veckan när jag var hemma i Visby... 
Promenaden upp till Öster för att inhandla lite saker som jag glömt att packa med mig....virrpanna som man är..



Sminkväskan stod kvar hemma i badrummet och där stod jag på morgonen och såg ut som sju svåra år... Bara att dra ner skäms-mössan och traska upp till stan och handla några nya saker så man kunde överleva de närmaste dagarna... Skralt i kassan med så det var tur Åhléns hade mycket på rea just nu ;-)


I fredags tog vi oss hem till svärmor och hämtade bilen som vi fick låna över helgen...(har nästan aldrig med mig bilen över nämligen)... Latmasken i oss skrek efter kebab på vägen hem sen... :-) Så vi passade på att testa nya stället vid torget, kebabhouse tror jag det heter :-) Nedrans trevlig kille som jobbade där, plus i kanten helt klart!!



Längtar efter solen här på ön... Allt är så jäkla grått just nu... Inte ens promenaderna känns inspirerande som de brukar göra :-) Eller så var det för att jag var på allt annat än bra humör i lördags förmiddag ;-)


Högklint... Blåsigt och kallt som f-n.. Och läskigt högt upp. Jag fixar inte att gå nära kanten med min höjdrädsla...väldigt märkligt egentligen att det inte finns staket runt här... Ta inte med vilda småttingnar hit ;-)

Nu är det sportlov här hemma för dottern. Vi får väl se vad veckan kommer erbjuda :-) 
Idag har vi iallafall stans värsta slappedag... :-)

❤️P

8 kommentarer:

  1. Så vackert. Jag har aldrig varit på Gotland men det ska jag se till att ändra på. Himmel vad vackert, särskilt sista bilden ser underbar ut, vädret till trots!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att komma till Gotland och krama en sårk.. Sommaren kommer snart, hoppas den blir lika fin som förra året.
    Kram helena

    SvaraRadera
  3. Åh det är ju så fint på Gotland! Skönt med en slappedag, hoppas ni får en mysig vecka vännen! KRAM

    SvaraRadera
  4. Ser sååå toppenfint ut fast det är lite grått men det är det ju överallt nu.
    Härligt för dig vännen med kärleken där, så glad för din skull!♥
    Tror inte alls du behövde någon skämsmössa utan smink...no no no...inte den perla jag vet;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  5. Ser helt underbart ut fast vädret är grått o trist. Här är det också sportlov, vilket innebär att vi har det ganska lugnt o skönt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. God kväll! Vad kul att hittat till din blogg igen:) Alla fina bilder du alltid delar med dig av. Är inte riktigt med på noterna än men förstår att du har en ny man i ditt liv:) och tillbringar en hel del tid på Gotland. Var jättemycket på Gotland när jag träffat min kärlek men det är drygt 30 år sedan nu!! Nu är det många år sedan vi var där men pratar om att vi ska åka en sommar men det har ännu inte blivit av. Ha det gott! kram kram

    SvaraRadera
  7. Hjälp, jag är också höjdrädd... hade iiiinte vågat mig nära, eller ens flera meter från den kanten!

    trevlig helg!

    kram

    SvaraRadera