fredag 7 februari 2014

Seriöst...



Då var det äntligen fredag igen!
Veckan har gått ganska fort, och har haft mycket att tänka på...och inget positivt alls. Så just nu känner jag mig ganska slut i skallen av allt grubblande. 
Men det ska väl bli bra till slut, det brukar det alltid när jag väl bestämt mig för något...


Ni får stå ut med två mobil bilder idag.  Och så får nu gärna berätta för mig hela i fanders man får Hortensior att överleva mer än en vecka! Seriöst alltså...Jag har aldrig någonsin lyckats nämligen. Man kan verkligen inte beskylla mig för att ha gröna fingrar ;-) 
Det är precis som huset har en förbannelse över växter här hemma. De dör så fort de kommer innanför tröskeln! :-D haha

Ha en riktigt skön fredagskväll!

Kram❤️

4 kommentarer:

  1. Åh, hoppas grubblerierna snart kommer till ända och det blir något positivt av det hela! Och här kommer ett tips på hur du får Hortensian att överleva! Ställ den i en större ytterkruka och häll på ett par centimeter med vatten i ytterkrukan. När blomman efter några dagar (håll lite koll så du märker hur snabbt den dricker) sugit upp allt vatten, häll på ett par centimeter igen. Hortensian vill absolut inte torka ut. Men även om den skulle bli lite ledsen en stund så har jag lyckats rädda den genom att vattna så fort jag sett det. Jag hoppas din fina blomma ska klara sig länge nu! Du ska veta att jag har inga gröna fingrar men har lyckats - så det grejar du också! :-) Ha nu en jättefin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! Då ska jag testa detta och hoppas att den överlever :-) Hade varit roligt om den klarade mer än en vecka ;-) Ha en jätteskön helg du med :-)

      Radera
  2. Hmmm.....har samma gröna fingrar som dig när det gäller Hortensia!!;(
    Hoppas dina tankar lättar och gå på magkänslan vännen♥

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  3. Jag lyckas inte ens hålla kaktusar vid liv, ha ha. Hoppas du hittat en lösning på dina grubblerier. Kramisar Tina

    SvaraRadera