måndag 17 november 2014

Hört att jag varit saknad ;-)

Hej alla underbara vänner! 

Ja, det var ju inte igår direkt som jag gjorde inlägg här. Och det har ju en massa anledningar till det såklart, men går inte in på det idag... Tänkte ni istället kunde få en liten resumé på vad som hänt sen i mara när jag gjorde det senaste inlägget ;-)
Ni får stå ut med diverse mobilbilder från fb och Insta :-)
Då kör vi....




Visby, mitt andra hem.. Såklart går mycket av min lediga tid hit. Jag är expert på att åka båt kan jag meddela ;-)


Jobbar numera bara som mäklarfotograf i Bleking och ibland på Gotland. Får se så otroligt mycket och ska försöka dela med mig så ni med får inspiration och ibland kanske avskräckande exempel ;-) 



Hade väl ingen direkt semester i år heller... Men man får göra små utflykter och roliga upplevelser ändå. Väsby rockfestival i somras var ett sånt tillfälle, med underbara vännerna från Visby och kärleken såklart :-)


I slutet av sommaren började flyttpackningen från mitt älskade hus som såldes på rekordfart. 


Numera bor jag i detta huset med min dotter, som hunnit bli tonåring förra veckan och går i högstadiet nu. Sinnesjukt vad tiden rusar iväg och jag som inte blivit en dag äldre. Host host ;-)


Dottern ville ha vit färg i sitt rum... Förstår inte varför :-D


I samma veva tar jag tag i min lilla hall och den får sig ny tapet och färg....
Tapet från Midbec. Älskar den...


Min fina pappa har varit oumbärlig hjälp och bott hos mig dagar i sträck för att hjälpa mig med diverse pryttlar. Ni vet sånt där'nt man behöver pappors hjälp till :-)


Byter bil... Igen. Har haft så mycket bekymmer med min Audi...man kan ju bara gratulera Mekonomen bilverkstad till deras trevliga stamkund ;-)


Nya vitvaror till köket har kommit och leveranser trillar fortfarande in.. Köket ska fixas i ordning nu i rappet....
Men det är inte lätt när man är ensam och ska baxa runt det på egen hand. Det är ju en sak att flirta med chaufförerna att de hjälper mig att bära in det åt mig.. Fastän de inte behöver... Men när de sen stod där, mitt i köket, och skulle avemballeras... Ja ja. Hur svårt kan det va? ;-) 


Allt har ju liksom inte varit en dans på rosor... Och att få ordning på köket ska bli såååå skönt!




Lite i taget och man börjar få ordning på stället. Har bott i huset nu sedan i september... Och försöker lära mig att allt kan inte bli klart på två röda ;-)


Förra måndagen så tog jag tag i mitt väldigt rosa sovrum... Skulle ju få gäster på torsdagen när dottern fyllde år :-) 


Till slut har även jag testat Kalkitir färg... Jag ville egentligen haft en rutig tapet från Sandbergs. Men 7-800kr/rulle och väggar som är allt annat än raka i ett gammalt hus, fick helt enkelt väljas bort... 
Nu blev det antiqueblue färg istället. Och tja... Här är vi idag. Färdigmålat och superfint. Ska visa er en bild när jag har tid i dagsljus :-)

Vad tror ni. Ska vi göra ett försök att blogga lite igen. Om ditt och datt..
Det lär nog inte bli en renodlad inredningsblogg igen. Och jag kommer inte visa upp en massa svindyra kläder i selfies.. Det är inte jag. Men ni kan få hänga med i min vardag. Med jobb, renoveringar, Gotland, och allt annat där i mellan :-)

Kram❥

8 kommentarer:

  1. Åh vad roligt att du börjat blogga igen! �� Som vanligt att det fartfyllt hos dig �� Kram Becca

    SvaraRadera
  2. Låter jättebra med en blogg om lite av varje! Och det där med selfies i dyra märkeskläder är inget som jag kommer att sakna iaf ;)
    Följde din förra blogg sporadiskt och är en följare på insta, där såg jag att du skulle börja blogga igen. Kul! :)
    Kram B-M

    SvaraRadera
  3. Så himla roligt.. *me happy* :)

    SvaraRadera
  4. Åh vad roligt att du är tillbaka! His mig har det oxå hänt en hel del så därför är jag inte så aktiv i bloggvärlden just nu! Kram

    SvaraRadera
  5. Kul att du bloggar lite smått. Du var den första blogg om inredning jag fastnade för och har saknat den och dina fina bilder :)

    SvaraRadera
  6. Vad härligt få höra från dig igen!

    SvaraRadera